Exit gesprekken voeren
Neemt u wel eens afscheid van een medewerker,... of een medewerker van u (of uw organisatie)? Bent u benieuwd hoe deze medewerker het werken binnen de organisatie, de afdeling, met zijn collega’s en met u ervaren heeft? Zou u willen leren van wat deze medewerker als feedback geeft? Vindt u het soms lastig om ‘de waarheid’ boven tafel te krijgen? Heeft u géén zin in ‘sociaal wenselijke antwoorden’ of ‘natrappen”? Wilt u dat vertrekkende medewerkers (zo vaak mogelijk) ambassadeurs van de organisatie zijn en blijven?
Dan is de training ‘Exit gesprekken voeren’ een interessante manier om u hierin verder te bekwamen ! Deze training geeft u handvatten om een constructief exit gesprek te voeren met vertrekkende medewerkers, in het belang van deze medewerkers én de organisatie. U leert feedback te vragen én te ontvangen op een constructieve manier. U oefent in het stellen van de juiste vragen en het vermijden van verdedigend gedrag. U krijgt meer inzicht in mogelijke verbeterpunten voor u, uw afdeling en de organisatie. U leert de periode van samenwerking zo goed mogelijk af te sluiten.
Resultaat:
- U kent het belang van het constructief afronden van de werkrelatie;
- U kunt een exit gesprek voorbereiden, voeren, afronden én omzetten in verbeterpunten voor de organisatie;
- U weet welke vragen u in ieder geval moet stellen ... en welke niet;
- U beheerst de benodigde gesprekstechnieken en zet deze assertief en respectvol in;
- U leert feedback te ontvangen en het gesprek positief af te ronden..