Functionerings- en Beoordelingsgesprekken
Bent u bereid om tijd en energie te steken in het voeren van gesprekken met uw medewerkers? Heeft u het idee dat u hen met deze gesprekken - méér dan nu het geval is – zou kunnen motiveren en inspireren? Vindt u het soms lastig om medewerkers op een positieve manier assertief aan te spreken op hun gedrag en resultaten? Weet u niet altijd de ‘vinger op de zere plek te leggen’? Merkt u soms dat de juiste argumenten u ontbreken om uw observaties en beoordeling te onderbouwen? Zou u graag méér handvatten krijgen om hier praktijkgericht mee aan de slag te gaan? Heeft u enige leidinggevende ervaring en eerdere coachingstrainingen gevolgd?
Dan zal de training ‘Functionerings- en Beoordelingsgesprekken’ voor u een ‘eyeopener’ zijn ! Deze training geeft inzicht in de kenmerken, structuur, overeenkomsten en verschillen tussen Functionerings- en Beoordelingsgesprekken. U krijgt handvatten om u goed voor te bereiden zodat u uw doel én resultaat ook echt behaalt. U leert kijken naar gedrag en uw observaties zorgvuldig onder woorden te brengen. U ontdekt de motiverende kracht van het complimenteren en positief confronteren. Emotionele of moeilijke situaties hoeft u niet langer uit de weg te gaan.
Resultaat:
- U kent de kenmerken, structuur, overeenkomsten en verschillen tussen deze twee typen gesprekken;
- U bent in staat om gesprekken zodanig voor te bereiden dat u daadwerkelijk resultaat bereikt;
- U weet te motiveren en te inspireren door uw gesprekken ontwikkelingsgericht te benaderen;
- U leert op een coachende manier feedback te geven op gedrag en resultaat;
- U bent in staat om uitdagende resultaatafspraken te maken en hierover in gesprek te gaan;
- U kunt medewerkers bewegen om zich écht te committeren aan gemaakte afspraken.